Juwelo Logo

Ogólne warunki handlowe (OWH) i informacje dla konsumentów

Juwelo Deutschland GmbH
Erkelenzdamm 59/61
10999 Berlin

Sąd rejestrowy: Sąd lokalny Charlottenburg HRB 72512 B
Dyrektorzy zarządzający: Annette Freising, Thomas Jarmuske, Florian Spatz
Numer podatkowy: 29/011/62042

W przypadku pytań, skarg i zastrzeżeń można skontaktować się z naszym działem obsługi klienta:

E-mail: kontakt@juwelo.pl

Ogólne warunki handlowe

Rozstrzyganie sporów konsumenckich

Zawsze staramy się osiągnąć porozumienie z naszymi klientami i stronami trzecimi. Prosimy o skorzystanie z naszego kontaktu serwisowego pod adresem kontakt@juwelo.pl lub innych określonych opcji kontaktu. Możesz również po prostu do nas zadzwonić. Oczywiście prawa użytkownika pozostają nieograniczone, nawet jeśli do nas nie zadzwoni.

Komisja Europejska prowadzi platformę internetowego rozstrzygania sporów (OS) z dodatkowymi informacjami, którą można znaleźć w Internecie pod adresem https://ec.europa.eu/odr. Nie uczestniczymy jednak w formalnych postępowaniach dotyczących rozstrzygania sporów przed komisjami arbitrażowymi ds. konsumentów.

Dostarczamy zamówione towary na podstawie naszych Ogólnych Warunków Handlowych wymienionych poniżej.

  1. Czego dotyczą niniejsze ogólne warunki i kto jest stroną umowy?
    Ważność niniejszych warunków jest ograniczona do dostaw towarów na terenie UE i Szwajcarii; stroną umowy jest Juwelo Deutschland GmbH.
  2. Kto może wziąć udział i w jaki sposób ustalana jest cena i zawierana umowa?

    1. Osoby pełnoletnie mogą uczestniczyć w ofertach Juwelo na żywo i w sprzedaży po stałej cenie.
    2. W aukcjach biżuterii użytkownik składa wiążącą ofertę zakupu prezentowanego produktu po cenie określonej w momencie składania oferty, telefonicznie za pomocą jednego przycisku, klikając na naszej stronie internetowej lub klikając przycisk w aplikacji Juwelo. Ta maksymalna cena oferowana przez użytkownika może spaść w trakcie prezentacji biżuterii (do końca danej aukcji). Ostateczna cena, jaką użytkownik musi zapłacić za produkt, jest określana poprzez wyświetlenie ostatecznej ceny na koniec prezentacji biżuterii. Wszyscy uczestnicy aukcji płacą tylko tę najniższą cenę końcową.
    3. W przypadku sprzedaży po stałej cenie, wysyłając zamówienie, użytkownik składa wiążącą ofertę zakupu produktu po podanej stałej cenie.
    4. Wiążąca umowa zostaje zawarta, gdy oferta zostanie przyjęta przez nasz automatyczny system przyjmowania zamówień, centrum obsługi telefonicznej (w przypadku zamówień telefonicznych) lub przez potwierdzenie zamówienia wysłane pocztą elektroniczną na podany adres e-mail. Użytkownik jest związany zamówieniem przez maksymalnie 5 dni. Umowa zawierana jest w języku niemieckim. Tekst umowy jest przez nas przechowywany, ale nie można go uzyskać bezpośrednio od nas.
    5. W przypadku zamówień składanych za pośrednictwem naszej strony internetowej przechowujemy niniejsze OWH i inne postanowienia umowne wraz z danymi zamówienia gotowymi do pobrania w procesie zamówienia. Możesz po prostu zarchiwizować te informacje, pobierając OWH i zapisując dane podsumowane w procesie zamówienia za pomocą funkcji przeglądarki lub czekając na wiadomość e-mail, którą wyślemy na podany przez Ciebie adres po zakończeniu zamówienia lub aukcji. Ta wiadomość e-mail zawiera postanowienia umowne wraz ze szczegółami zamówienia i niniejszymi OWH i można ją łatwo wydrukować lub zapisać w programie pocztowym. Wraz z każdym zamówieniem otrzymasz również OWH w formie tekstowej wraz z przesyłką.
    6. Podane ceny są cenami całkowitymi, tj. zawierają obowiązujący niemiecki ustawowy podatek VAT i inne składniki ceny. Nie obejmują one kosztów wysyłki.
  3. Wysyłka, koszty wysyłki oraz opcje i warunki płatności

    1. Wysyłamy tylko do krajów UE i Szwajcarii. Juwelo oferuje swoim klientom możliwość uiszczenia zryczałtowanej opłaty za wysyłkę tylko raz za maksymalnie dziesięć sztuk biżuterii zakupionych w ciągu jednego dnia kalendarzowego na aukcji lub w sklepie internetowym. Koszty wysyłki obejmują ustawowy podatek od sprzedaży. Na poniższym diagramie można sprawdzić, które opcje płatności są dostępne w danym kraju i jakie koszty wysyłki są ponoszone w każdym przypadku (kreska oznacza, że nie możemy zaoferować tej opcji płatności w danym kraju):
      Kraj dostawyKoszty wysyłkiDodatkowe opłaty za płatność przez
      Przedpłata, karta kredytowa, Paypal, czek, IDEAL, faktura Ratepay 3, rata Ratepay 3, polecenie zapłaty Ratepay 3
      Dodatkowa opłata za płatność za pobraniem 2
      Niemcy5,95€0€4€
      Polska0€0€-
      Włochy, Hiszpania, Austria6,95€0€4€
      Reszta UE 1, Szwajcaria 1, Wielka Brytania 16,95€0€-

      1 W przypadku importu do krajów spoza UE, opłaty celne i podatek od sprzedaży importowej są ponoszone przez klienta.
      2 Koszty wynikające z płatności za pobraniem ponosi klient i zostaną one doliczone do kosztów wysyłki. Szczegółową listę opłat można znaleźć w naszej tabeli opłat.
      Opłaty wyłącznie za przesyłki pobraniowe: 4 € Opłaty te są również naliczane w przypadku bezpłatnej wysyłki. Płatności za pobraniem są możliwe w Niemczech, Austrii, Włoszech i Hiszpanii.
      3 Prosimy o zapoznanie się z "Ogólnymi warunkami płatności dla metod płatności Ratepay" dla metod płatności Faktura Ratepay, Polecenie zapłaty Ratepay i Płatność ratalna Ratepay, które oferujemy we współpracy z naszym dostawcą usług Ratepay GmbH. W przypadku wybrania jednej z tych metod płatności lub późniejszej zmiany metody płatności, po złożeniu zamówienia wraz z towarem użytkownik znajdzie również "Ogólne warunki płatności dla metod płatności Ratepay" w formie tekstowej. Płatność fakturą Ratepay nie jest oferowana w innych krajach UE.

    2. Juwelo dostarcza produkty za pośrednictwem dostawcy usług spedycyjnych na zlecenie Juwelo w ciągu około 5 dni roboczych od otrzymania zamówienia i, w stosownych przypadkach, otrzymania zaliczki lub autoryzacji od dostawcy usług płatniczych w UE i Szwajcarii, w zależności od wybranej metody płatności. Przedmioty do tworzenia są dostosowywane do potrzeb użytkownika po otrzymaniu zamówienia i wysyłane w czasie produkcji lub dostawy określonym dla danego produktu. Jeśli dostawa nie jest możliwa, użytkownik otrzyma od przewoźnika informacje na temat dalszego postępowania.
    3. Oferujemy różne opcje płatności, przy czym zastrzegamy sobie prawo do przyjęcia zamówienia w zależności od wyniku kontroli kredytowej. Zamiast metody płatności zakup na konto za pośrednictwem RatePAY, możemy wtedy zaoferować zawarcie umowy tylko na jedną z naszych innych metod płatności. Nie ma prawa do zakupu na konto.
    4. W przypadku płatności kartą kredytową kwota faktury zostanie pobrana z rachunku karty kredytowej przez Juwelo Deutschland GmbH natychmiast po złożeniu zamówienia.
    5. W przypadku płatności z góry prześlemy fakturę wraz z odcinkiem przekazu. Jak tylko zaksięgujemy otrzymanie płatności, wyślemy towar zgodnie z opisem w punkcie 3.2.
    6. Dokonując płatności za pośrednictwem dostawcy internetowego PayPal, użytkownik musi zawsze być tam zarejestrowany lub najpierw zarejestrować się, potwierdzić swoje dane dostępowe i potwierdzić instrukcję płatności dla nas.
    7. Aby skorzystać z płatności przez Ideal, wystarczy posiadać rachunek bieżący, którego można również używać do bankowości internetowej.
    8. Płatności RatePAY: Dodatkowe warunki płatności i przepisy dotyczące ochrony danych RatePAY GmbH Jeśli wybrałeś metodę płatności Ratepay, płatności ze skutkiem zwalniającym z długu mogą być dokonywane wyłącznie na rzecz Ratepay. Więcej informacji można znaleźć w warunkach płatności Ratepay na stronie https://www.ratepay.com/legal-payment-terms/ oraz w polityce prywatności Ratepay na stronie https://www.ratepay.com/legal-payment-dataprivacy/.
  4. Prawo do anulowania

    Poniżej znajdują się informacje na temat wymogów i konsekwencji ustawowego prawa do anulowania zamówień wysyłkowych dla konsumentów. Umowne przyznanie praw wykraczających poza prawo nie jest z tym związane. W szczególności odsprzedawcy komercyjni nie są uprawnieni do ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.

    Ponadto, w przypadku niektórych ofert lub przez określony czas, użytkownikowi może przysługiwać prawo do odstąpienia od umowy, które wykracza poza przepisy prawa (patrz sekcja 5).

    Zasady anulowania

    Prawo do odstąpienia od umowy

    Użytkownik ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w ciągu czternastu dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, weszła w posiadanie towarów.

    Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy poinformować nas (Juwelo Deutschland GmbH, Portal 3B, Erkelenzdamm 59/61, 10999 Berlin, tel.: 0800 227 44 13, e-mail: kundenservice@juwelo.de) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. listu wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną). Można skorzystać z załączonego przykładowego formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe.

    Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać wiadomość dotyczącą wykonania prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    Konsekwencje odstąpienia od umowy

    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy użytkownikowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez użytkownika innego rodzaju dostawy niż najtańszy oferowany przez nas rodzaj dostawy standardowej), bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji użytkownika o odstąpieniu od niniejszej umowy. W celu dokonania zwrotu użyjemy tych samych środków płatniczych, których użyłeś w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; w żadnym wypadku nie zostaniesz obciążony żadnymi opłatami za ten zwrot.

    Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towarów z powrotem lub do czasu dostarczenia przez użytkownika dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    Użytkownik musi zwrócić lub przekazać nam towary niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż czternaście dni od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeśli towary zostaną wysłane przed upływem czternastu dni. Ponosimy koszty zwrotu towarów. Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty za utratę wartości towarów tylko wtedy, gdy utrata wartości wynika z obchodzenia się z towarami, które nie jest konieczne do sprawdzenia ich stanu, właściwości i funkcjonalności.

    Przykładowy formularz odstąpienia od umowy

    Poniżej zamieszczono "przykładowy formularz odstąpienia od umowy", o którym mowa w powyższej polityce odstąpienia od umowy. Nie musisz go koniecznie używać. Możesz również skorzystać z naszego formularza zwrotu dla przesyłek towarów, który dołączamy do każdej przesyłki, lub w każdym przypadku samodzielnie sformułować odstąpienie od umowy.

    Przykładowy formularz odstąpienia od umowy

    (Jeśli chcesz odstąpić od umowy, wypełnij ten formularz i odeślij go do nas).
    Do Juwelo Deutschland GmbH, Erkelenzdamm 59/61, 10999 Berlin, e-mail: kundenservice@juwelo.de:

    -I/We (*) hereby give notice that I/We (*) cancel my/our (*) contract of sale of the following goods(*)/ for the supply of the following service(*):
    -Zamówione w dniu (*)/otrzymane w dniu (*)
    imię i nazwisko konsumenta(-ów)
    adres konsumenta(-ów)
    podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku powiadomienia na papierze)
    -data

    (*) Niepotrzebne skreślić.

  5. Umowne prawo zwrotu

    Jeśli w naszych ofertach przyznajemy prawo do zwrotu oprócz ustawowego prawa do odstąpienia od umowy, podlega to następującym warunkom:

    • W przypadku wszystkich zamówień złożonych w określonym okresie promocyjnym użytkownik otrzyma umowną możliwość zwrotu zakupionych towarów zgodnie z następującymi warunkami. W ofercie wskażemy okres, w którym można to zrobić lub datę, do której zwrot jest nadal możliwy. Dodatkowo i niezależnie od umownego prawa do zwrotu, użytkownikowi zawsze przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy z własną datą rozpoczęcia i okresem 14 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    • Okres prawa do zwrotu odnosi się do poszczególnych towarów i zawsze rozpoczyna się, gdy użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, wejdzie w posiadanie odpowiednich towarów. Jeśli w ofercie nie określono czasu, ale okres zwrotu, możesz skorzystać z umownego prawa zwrotu w tym okresie (przykład: "30-dniowe prawo zwrotu". Użytkownik ma łącznie 30 dni na zwrot towarów).
    • Użytkownik wykonuje swoje umowne prawo do zwrotu, zwracając nam towary bezpłatnie w określonym okresie lub terminie. Terminowa wysyłka jest wystarczająca.
    • Po otrzymaniu towarów zwrócimy cenę zakupu i koszty wysyłki. Użytkownik ponosi koszty utraty wartości towarów tylko wtedy, gdy utrata wartości wynika z obchodzenia się z towarami, które nie jest konieczne do sprawdzenia ich stanu, właściwości i funkcjonalności. W tym zakresie stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
    • Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy (patrz punkt 4 OWH) nie jest ograniczone przez takie rozszerzone prawo do zwrotu i oczywiście pozostaje nieograniczone.
    • W indywidualnych przypadkach ustawowe prawo do odstąpienia od umowy może nawet wykraczać poza czas określony w ofercie.
  6. Gwarancja, zarządzanie reklamacjami i informacje o kamieniach szlachetnych

    1. W przypadku wad towaru kupującemu przysługuje ustawowe prawo do odpowiedzialności za wady (rękojmia).
    2. Przywiązujemy dużą wagę do zadowolenia klientów. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących usług lub skarg prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta, korzystając z danych kontaktowych podanych na początku niniejszego dokumentu. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozpatrzyć Twoje żądanie i skontaktujemy się z Tobą po otrzymaniu dokumentów lub zgłoszenia lub skargi.
    3. Oznaczenia pochodzenia i etykietowanie naszych kamieni szlachetnych są zgodne z wytycznymi CIBJO (Confédération Internationale de la Bijouterie, Joaillerie, Orfèvrerie, des Diamants, Perles et Pierres). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://www.cibjo.org.
    4. Obróbka kamieni szlachetnych to wszystkie zabiegi (z wyjątkiem cięcia) kamieni szlachetnych mające na celu wpłynięcie na wygląd, trwałość lub wartość kamienia szlachetnego. Większość kamieni szlachetnych znajdujących się w obrocie międzynarodowym jest poddawana obróbce. Więcej informacji na temat obróbki kamieni szlachetnych akceptowanej przez Juwelo można znaleźć w sekcji Usługi na stronie www.juwelo.de.
  7. Odpowiedzialność

    Oprócz gwarancji na nasze produkty ponosimy odpowiedzialność za roszczenia odszkodowawcze wynikające z winy organizacyjnej, czynu niedozwolonego, culpa in contrahendo lub innych roszczeń opartych na winie wynikających z naruszenia obowiązków, o ile nam lub zleconym przez nas zastępcom można zarzucić umyślność lub rażące niedbalstwo. Nie ma to wpływu na odpowiedzialność wynikającą z §§ 1 i 4 ustawy o odpowiedzialności za produkt. Niniejsze wyłączenie odpowiedzialności nie ma zastosowania do przypadków lekkiego zaniedbania skutkującego uszkodzeniem życia, ciała lub zdrowia lub w przypadku gwarancji jakości lub nieuczciwego zatajenia wady w rozumieniu § 444 BGB.

  8. Zastrzeżenie własności

    Dostarczone towary pozostają własnością Juwelo Deutschland GmbH do momentu całkowitej zapłaty.

  9. Ochrona danych, kontrola zdolności kredytowej

    Nasze praktyki w zakresie ochrony danych są zgodne z przepisami ustawowymi. Szczegóły dotyczące gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych można znaleźć w naszych informacjach o wykorzystaniu danych, które zawierają również informacje na temat kontroli kredytowej.

  10. Prawo właściwe, miejsce jurysdykcji

    1. Prawo Republiki Federalnej Niemiec ma zastosowanie do wszystkich transakcji prawnych lub innych stosunków prawnych z nami. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) i wszelkie inne umowy międzyrządowe, nawet po ich przyjęciu do prawa niemieckiego, nie mają zastosowania. Ten wybór prawa obejmuje, że klient mający miejsce zwykłego pobytu w jednym z państw UE lub Szwajcarii nie będzie pozbawiony ochrony zapewnianej przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa tego państwa.
    2. W transakcjach biznesowych z handlowcami i osobami prawnymi prawa publicznego, miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów prawnych dotyczących niniejszych warunków i poszczególnych umów zawartych na podstawie ich ważności, w tym działań na wekslach i czekach, jest nasza siedziba. W takim przypadku będziemy również uprawnieni do podjęcia działań prawnych w dowolnym innym miejscu jurysdykcji prawnej. Powyższe postanowienie nie ma wpływu na jakiekolwiek wyłączne miejsce jurysdykcji.
  11. Klauzula salwatoryjna

    Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych okażą się w całości lub w części nieważne lub utracą moc prawną w późniejszym terminie, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych Ogólnych Warunków Handlowych. Nieważne postanowienia zostaną zastąpione przepisami ustawowymi. To samo dotyczy nieprzewidzianej luki w Ogólnych Warunkach Handlowych.